mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

sponsrad video- ACO

Kategori: Allmänt

 
Obs! Detta är ett sponsrat inlägg! 
 
Hej på er finisar ♥ Satt och såg på "fråga doktorn" igår om olika dieter och det var mycket intressant. En av läkarna informerade även om (något som var nytt för mig) att vi i allt större grad inte får tillräckligt med D-vitamin som naturligt kommer som en källa från solen - eftersom att vi bor så högt upp i norr, och främst på vintern är stora delar av dagarna helt mörka utan någon skymt av solen. Tillsammans med D-vitamin är även järn och folat de vitaminer som vi generellt sett har störst brist på i vår kost, och det är extra vitigt att tillföra dem på annat sätt om vi inte konsumerar nog mycket genom kosten; exempelvis genom att tillföra olika kosttillskott som vitaminer. För oss kvinnor som dessutom har menstruation och förlorar mycket blod är det extra viktigt att vi får i oss den mängd järn vi behöver eftersom vi annars kan drabbas av järnbrist som i sin tur leder till bland annat trötthet och koncentrationssvårigheter... Jag själv ser till att få i mig både lite extra tillskott av järn, D och B vitamin för att hålla mig frisk och kry - trots att jag äter varierat. Eftersom att vi alla är unika så kan jag inte rekomendera er att äta precis samma vitaminer och kosttillskott som jag - en del förlorar mer järn vid menstuationen samtidigt som en del konsumerar ett större intag av olika vitaminer vilket innebär att extra tillförsel av vitaminer självklart måste individanpassas! ACO Vitamin & Mineral uppfyller precis dessa kram och är anpassade efter individens individuella behov. Klicka på videon ovan för vidare information!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: