mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Bra mat från lantmännen

Kategori: Allmänt

 
Min passion för matlagning och hållbar klimatutveckling är ingen nyhet för er alla. De flesta av er vet att jag tycker om att lägga ner mycket tid och engagemang på mina maträtter genom att omsorgsfullt leta recept, handla och tillaga olika maträtter. Förutom att jag (till mitt yttersta) försöker tänka på att laga mat som är bra för min egna hälsa och mitt välmående, så är någonting som är otroligt viktigt är faktiskt att tänka på vart maten faktiskt kommer ifrån. Att maten smakar gott i munnen är givetgis en superviktig del i det hela, men det finns mer bakom. Det är vi konsumeter som har ansvar över hur maten odlas, produceras och paketeras - från jord till bord. Lantmännen ägs av 30.000 bönder i olika delar av Sverige och arbetar just för detta, att det ska vara "grön" mat genom hela kedjan från jordet till bordet. De arbetar hela tiden med nya åtgärder til latt göra "bra mat ännu bättre", genom exempelvis forskning och renare transporter. För att vara säker att du handlar kvalitetssäkrade, framtids-hållbara varor så ska du hålla utkik efter den gröna godden när du handlar - där den finns, finns bra mat från lantmännen!
 
En av lantmännens roliga förslag till hur vi kan ta vara på resterna! Restdejting - kanske någonting värt att prova? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: