mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Att vara vuxen har sina fördelar - Malaco testar 18-årsgräns på godis

Kategori: Allmänt

OBS! Detta är ett sponsrat inlägg!
 
Hej på er! Allt bra? Själv sitter jag här, mer godissugen än någonsin, och kollar på den komiska videon ovanför. Malaco valde, en helt vanlig tisdag mitt i veckan, att rigga upp kameror i en butik som säljer godis och anlitade ett par skådelspelare som fick agera försäljare vid kassorna. Konceptet de utgick ifrån var att godis bara var tillåtet till de över 18 år. Hade man inte legitimation som visar att man har åldern inne så blev de nekade att köpa godis i kassan, eftersom det ju bara är tisdag! Det här lilla experimentet tydliggjorde att det faktiskt är betydligt fler än bara vuxna över 18 år som önskar att det vore lördag, och därmed också lördagsgodis, hela veckan! Men att vara vuxen har sina fördelar, som tillexempel friheten att kunna unna sig godis när man vill - hela veckan. Ni som följer mig och vet att lever ett sunt och nyttigt liv vet såklart att jag tycker att det måste göras med sund förnuft. Men att unna sig då och då, det är något alla ska göra! Själv längtar jag desperat efter fredag = FREDAGSgodis imorgon, en liten lyx för oss vuxna så att säga! 
 
Passar på att lägga upp en bild på min ABSOLUTA favorit från Malaco - köper jag någonsin "färdiga" godispåsar istället för plockgodis eller naturgodis så är det utan någon som helst tvekan Gott & Blandat SUPERSUR! Dör godis-döden litegrann bara av att tänka på det ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: