mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

återfuktning

Kategori: Allmänt

Hej på er! Har precis kommit ut ur duschen efter ett svettigt löppass. Blev en runda på lunchen (har en timmes lunch på jobbet) så körde intervaller i 45 minuter och kastade mig in i duschen för att få lite tid till att få i mig någonting att äta. För er som, precis som jag, tränar väldigt mycket så vet ni hur otroligt viktigt det är att efter duschen återfukta huden. Att duscha flera gånger om dagen kan göra så att huden torkar ut och tappar sin glans. Den hinner helt enkelt inte återfukta sig själv då vattnet hela tiden torkar ut den. Att vara svettig under ett pass är såklart oundvikligt, trots att även detta kan ha negativa effekter för huden då den blir torr och stram. Det är alltså det jag vill komma till, hur otroligt viktigt det är att återfukta sin hud efter träning. Jag har alltid med mig bodylotion och ansiktscreme i handväskan om jag tränar under lunchen eller efter jobbet. Hemma har jag ett flertal olika hudkrämer och har testat många olika med hittat ett par som jag gillar. För mig är framför allt återfuktningen i ansiktet viktigast.
 
Ett bra tips är att använda både dagcreme som är lite lättare och applicera på morgonen innan eventuellt smink appliceras. Sedan är det, enligt mig, ett självklart val att ha en fet natt-creme som jag smörjer in innan jag ska sova för att huden ska hinna återfuktas riktigt ordentligt under natten. Jag ska tipsa er om en jättebra dagcreme som känns lätt men väldigt återfuktande som jag smörjer in flera gånger om dagen, samt en fetare nattcreme som ger min hud ordentlig återfukting på natten. Det är två hudcremer från Fleur de Sante och priserna är helt otroligt br. 189 kr för dagcremen och 199 kr för nattcremen.Klicka hem dessa godingar eller välj bland hundratals andra skönvårdsprodukter HÄR!  
 
Dagcreme
(Dagcreme, 189 kr)
 
Nattcreme
(Nattcreme 199 kr)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: