mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Sälja Guld

Kategori: Allmänt

Hej finisar! Hoppas allt är bra med er. Jag har precis ätit en sen lunch och tänkte slänga upp receptet senare för er som är intresserade. Idag skulle jag faktiskst vilja fråga er om råd och be er fortsätta dela med er av era egna erfarenheter så flitigt som ni har gjort tidigare. Jag får ju ofta väldigt många uppskattande kommentarer och frågor om min träning och kost, men jag får också många där ute som delar med sig av egna upplevelser och erfarenheter  - och jag ville bara be er fortsätta med det och hjälpa mig extra mycket just idag!
 
Iallafall, nu är det så här att jag "sitter" på en hel del gamla smycken som jag faktiskt aldrig använder. En del av dem har jag inte ens öppnat från lådan och än mindre använt. Vissa är så gamla som från mitt dop och andra är gamla konfirmationsgåvor eller julklappar. Jag har alltid haft en stor släkt och många klappar under granen, hehe. Smycken var väldigt populärt i paketen dessutom. Nu är det iallfall så att jag har läst på rätt mycket och insett att det är många som säljer sitt guld. Har någon av er provat? Har ni blivit nöjda? Jag vet ju att guldpriset är ganska högt och att man faktiskt kan tjäna en bra slant på att sälja guld. Vissa smycken av guld har ju ett slags minne och kanske inte behöver säljas i första hand. Men som jag sa så har jag väldigt många gamla smycken som jag inte alls har använt eller som har något speciellt värde för mig som så. Jag tänker faktiskt att det skulle vara ganska lönsamt att sälja av de gamla guldsmyckena eftersom det blir lätt att man sparar på sig en massa gamla saker som man aldrig kommer få ut någon slags känslosam tilfredsställelse av iallfall... 
 
Det jag har tänkt göra för pengarna jag får in om jag skulle vilja sälja dessa smycken är faktiskt att köpa en helt ny märkesklocka. Har länge tänkt på det, men det känns så onödiga pengar... Men om jag istället skulle "byta ut" dessa gamla guldsmycken och använda pengarna jag tjänar till att unna mig en dyr, fin klocka skulle det inte kännas lika onödigt eller slösande, hehe... Nå, vad tycker ni om det här? Kommentera och lämna era tankar och åsikter! 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag har sålt guld över internet 1 gång! Fick först en guldpåse som jag skickade mitt guld i och så gjorde de en värdering. Det var gratis så man har liksom inget att förlora på. Tycker verkligen du borde prova om du bara har gammalt guld som ligger och skräpar :) Du kommer förmodligen inte använda det gamla guldet om du aldrig gjrot det hittils!!

    Svar: Åh, tack för dina tankar om din upplevelse!! Jo, det är lite så jag resonerar, att jag tror inte jag någonsin kommer dra upp det där gamla guldet och helt plötsligt använda det!
    BRA RÅD

    2013-07-09 | 15:03:13

Kommentera inlägget här: