mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Sponsrad video - Polo-tvillingarna

Kategori: Allmänt

Godmorgon sötnosar! Hoppas ni har sovit gott - det har iallfall jag gjort. Somnade innan 00 igår och vaknade tidigt av mig själv imorse, något jag tycker är jätteskönt. Att vakna utan väckarklocka är något som verkligen gör att man får en bra start på dagen. Ska bege mig till gymmet snart och köra ett rygg-och magpass för att sedan komma hem och njuta av en lång lördagsfrukost! Så starten har varit underbar, hoppas resten av dagen blir lika härlig (vilket är stor chans, eftersom känslan efter ett krigar-pass är underbart härligt).
 
Jag har Nordea Banken och jag är jätteless på att hela tiden behöva vänta på att pengar som går in eller ut från kontot ligger i cyberspacen några dagar innan de finns på varken mottagarens eller sändarens bankkonto. (Detta är inget som har med Nordea att göra, utan alla banker i allmänhet) Det är en process jag tycker känns omodern och dessutom riskfylld. Har pengarna skickats till fel konto? Här senast i veckan skulle min pojkvän föra öven en stor summa till mig, eftersom jag valde att betala av ett lån direkt från mitt konto, och det tog flera dagar från det att han förde över pengarna tills att de faktiskt ligger på mitt konto - något jag inte riktigt är till freds med.
 
Och som jag sa, detta omoderna problem, har såklart en ytterst modern lösning! För alla oss som har smartphones kan vi nu ladda hem Swish App. Istället för att ansluta sitt kontonummer enbart så registrerar man sitt mobilnummer till sitt bankkonto så att betalningarna kan vart och när som helst! Du behöver inte heller ha mottagarens kontonummer (vilka är så otroligt långa, tjorviga och omöjliga att komma ihåg om man inte har dem nedskrivna, vilket man ofta inte har VART och NÄR som helst) utan du gör överförningen direkt till mottagarens mobilnummer. Överföringen gödkänns sedan visa Mobilt BankID - vilket gör att det är en mycket säker process!

Hur bra låter inte det här? För att underlätta er vardag tipsar jag er att ladda hem Swish nu! PUSS ♥

Kommentarer

  • syster säger:

    Det var ju den appen jag tipsade dig om!! superbra /syrran

    Svar: Hehe, ja du är först på det mesta! KRAM /storsyrran
    BRA RÅD

    2013-05-30 | 22:05:57

Kommentera inlägget här: