mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Soda Stream - Panta mindre, inte mera!

Kategori: Allmänt

 
 
Videon ovan berör och skildrar två mycket relevanta saker för mig och för er, mina bloggläsare. Jag tipsade er tidigare om att spara på både pengar och miljön genom att kolsyra ditt egna vatten och tillverka din egna favoritdryck med hjälp av SodaStream. För er som har följt min blogg under en tid vet ni att jag är mycket miljömedveten och arbetar aktivt för att mina, såväl som min familj och mina vänners, levnadsvanor ska vara så "gröna" som möjligt. En ny miljöinriktad rörelse har börjat ta form och ställer sig i kontrast till den högst aktuella "Pantamera-röelsen". Det nya slagordet är istället "Pantamindre". SodaStream erbjuder ett alternativ till alla de burkar och PET-flaskor som varje år hamnar i naturen och bidrar till miljöförstörning - trots Sveriges välfungerande pantsystem. SodaStream förhindrar att problemet skapas redan från fösta början - inga burkar eller PET-flaskor krävs. Med SodaStream kan du själv göra din favoritdryck utan att slösa på naturens resurser. Faktum är att om allai Sverige använde SodaStream för att kolsyra sin dricka skulle koldioxidutsläppen som varje år orsakas av färdig-kolsyrade drycker HALVERAS. Och för att tillägga så är Sverige än av de länder som faktiskt är bäst i världen på att panta, men trots det kastas virka 200 miljoner burkar och PET-flaskor i naturen varje år.
 
Tänk mina kära vänner vad vi tillsammans kan göra för miljön genom att helt enkelt kolsyra vår egna dryck. För er som vet att jag är galen i cola zero kan jag säga att jag i de allra flesta fall dricker min cola zero från SodaStream. Det finns många olika varianter som "Sugarfree Cola" och "Cola light", och jag har provat många men hittat min absoluta favorit, se bild nedan.
 
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" 
 
 
(Den enligt mig bästa varianten av Cola Zero)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: