mysigmat.blogg.se

En härlig blogg om mat, träning, välmående och de senaste trenderna. Enjoy!

Kaj Beckman del 2

Kategori: Allmänt

 
Kaj Beckman. Självcentrerade, självupptagna och självgode Kaj Beckman. Minns ni när jag tidigare i somras spekulerade kring vem den här snubben var och kunde inte riktigt få grepp om honom? (LÄNK TILL TIDIGARE INLÄGG) Kaj Beckman har iallafall blivit en riktig snackis under sommaren och jag verkar inte vara den enda som inte begriper mig på honom eller vem han är. Jag skrev tidigare att "jag kan inte bestämma mig för om han bara är inskränkt och självcentrerad eller typ bara lite allmänt efterbliven". Som Kaj själv beskriver i filmen ovan har han alltid varit ett underbarn. På något sätt tycks Kaj glida omkring på en räkmacka genom livet och med hjälp av lite tur i livet tillsammans med rätt timing når han enorma framgångar i sin karrär och stiger till skyarna med sin nyvunna sociala-status. 
 
Tankar, hat och kärlek har cirkulerat runt på nätet kring denne Kaj och jag har uppfattat att många, liksom jag, känner oss provocerade av det faktum att det inte riktigt går att greppa hans personlighet. Om ni inte redan sett filmen ovan så rekomenderar jag starkt att ni gör det eftersom att det kommer klarna upp saker och ting - Kaj Beckman var bara en uppfinning! Syftet var att demonstrera hur det egentligen går till i arbetslivet, det vill säga inte som för Kaj. I och med deen riktiga verkligheten har Vision startat ett nätverk för unga i Sverige. Nätverket heter Mentorsverket och erbjuder ett stort kontaktnät insom olika yrkesgrupper i Sverige samt mängder av råd och erfarenhet för att optimera ungas karriärsmöjligheter. Mentorsverket verkar helt enkelt för det räkmacke-glid som tyvärr inte alla erbjuds!
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: